Pages

If i´m going to do that, I might as well get paid for it.

Mtv awards, og alle taxaer på banen, ingen plads til strejke. Selv kørte jeg en del ture fra Bella centret, og mange af de andre steder, hvor stjernedrysset havde sin gang. 

”Do you speak english?”, den helt usædvanligt opstyltede pige, kiggede væk fra mig mens hun talte. ”Ja” svarede jeg, hun satte sig ind, gav mig et kort med adressen og kiggede ud af vinduet. Hen til adressen uden at ytre et eneste ord, betaling med American Express. Det var da godt jeg kunne engelsk, hvordan skulle det ellers være gået.

”Hi, are you vacant”, jeg nikkede, fyren på forsædet, pigen på bagsædet. De så ud som om de lige var kommet hjem fra patrulje i Bagdad. Turen gik til et mindre hotel i indre by. 
Fyren begyndte sin historie, Pigen på bagsædet gled ind i grænselandet mellem granatchok og bevidstløshed. 
Han havde vundet en tur til Mtv awards, død spændende, han remsede en række stjerner op, han havde hilst på og viste stolt en flok postkort med autografer frem. 
Intense ralle lyde fra pigen på bagsædet. 
Jeg spurgte om de havde været i Danmark før. De anede vist ikke engang at det fandtes før, og jeg var usikker på om de viste at det var der, de var. 
De var landet sent om aftenen, og skulle flyve hjem tidligt næste morgen. Sikke en fest. 
Ind og ud af landet, intet usædvanligt i det, og begivenheden var vel spændende nok?.
Where are you from”, spurgte jeg. 
”Perth Australia”, svarede knægten. kl. var 6 morgen i Perth.
Pigen på bagsædet var gledet over i drømmeland.

No comments: