Pages

I got some bad ideas in my head.

Vi var et stykke ude på amager. Skov, marker og mørke. Ikke en sjæl i miles omkreds
Og en trykkende stilhed i bilen. Vinden havde godt fat i træerne og regnen silede.

”Er du aldrig bange for at møde en psykopat?” den unge pige pÃ¥ bagsædet prøvede at konversere lidt.
Inspirationen til spørgsmålet fandtes, ret åbenlyst, i den lidt uhyggelige stemning hun selv befandt sig i.

Med min udtalte mangel pÃ¥ situations fornemmelse, og meget ringe humor, fandt jeg det passende at svare at der, rent statistisk, ikke var stor sandsynlighed for 2 psykopater samtidig, og at jeg selv, derfor var en slags garant mod den slags. ”Hø hø, den var sjov..” tænkte jeg ved mig selv. At dømme ud fra skrækken i pigens øjne, var ironien ikke kommet med i tonefaldet.

Mørket, regnen og skoven, syntes at lukke sig tættere om bilen. Der kan være mørkt i en skov. 

"
jeg syntes selv jeg var morsom..."


Jeg prøvede at rette op pÃ¥ skaden, skifte emne. ”Er du alene nÃ¥r du kommer hjem?” spurgte jeg. SpørgsmÃ¥let var Ã¥benlyst blottet for fornuft. Og pigen pÃ¥ bagsædet tog kvantespring ind i den løbske fantasi, panikken var nu Ã¥benlys. Stille meget stille, og en lille lugt af angst fra bagsædet.

”Jeg trykker lige lidt pÃ¥ gassen, sÃ¥ er du godt hjemme, meget snart..”

”ja tak” kom det, lavmælt, fra bagsædet.

No comments: