Pages

Anytime, anywhere.



Hvad er værst, en gal øksemorder, høj på kokain og æter. Eller en pakke teenage piger på bagsædet. Mange kolleger vil give mig ret, hellere en irrationel sociopat iført peberspray, halskæde af børnefingre og en tændt motorsav, end tre teenage piger på vej i byen.

Alt for meget parfume, den i forvejen diminutive IQ sat på standby af en håndfuld breezers og fars martini (ekstra dry) . Tilsat et samtale niveau så hysterisk, at en dialog mellem Lotte Heise og Reimar Bo, i sammenligning, ville virke som en monolog af Dalai Lama.



Kl. ca. 23.00:
 Det var en radio tur, adressen var en helÃ¥rs haveforening, en af de rigtig hyggelige. Jeg regnede med en god tur. Behagelige mennesker, og en mellemlang kørsel. Jeg sÃ¥ dem i lygternes skær, de stod og ventede ude pÃ¥ den lille vej. ”Ã¥h nej”, jeg overvejede flugt, lade som om jeg var bestilt til en anden adresse. Men desværre, de smÃ¥ sataner havde ringet for at rykke, og den ellers normalt meget søde telefondame havde oplyst mit taxa nummer. Fanget.

Der udspillede sig en magtkamp om pladserne, hierarkiet skulle defineres, Fører hunnen var klar i sin tale, og fik hurtigt kommanderet medløberne på plads. Samtale emnerne blev udstukket, Sex, sprut, sex, Torben, sprut og selvfølgelig en håndfuld veninder til at tale dårligt om.

”Har du radio 100 fm.?” fører hunnen, var skinger i stemmen. Min vogn skulle med det samme indrettes til et rullende diskotek. Modstand var hÃ¥bløst, Vi kørte ind mod byen.
Lige denne her fører hun, var usædvanligt usympatisk, og meget aggressiv. Veninderne fik et fur, og ellers var det hvem der var blevet bollet i den sidste uge. ”Skru lige op chauffør”, jeg ignorerede hende. ”Skru lige op du der, DET ER DET JEG BETALER FOR” rÃ¥bte hun. Jeg slukkede for radioen. Hun blev rasende. Jeg havde udfordret hendes status, og sÃ¥ endda lige foran hendes udvalgte hof. Bandeordene haglede ned over mig, turen sluttede og jeg skrev kvitteringen ud ”Du er for fÃ¥rking lam, dumme svin”. Hun smækkede døren i, og pigerne forsvandt ud i aften livet…
Kl. ca. 02.30: Jeg krydsede op igennem Gothersgade, masser af ture. Jeg kørte med lygten slukket, ignorerede dem der sÃ¥ alt for fulde ud. Der stod en pige med sin cykel, jeg stoppede. ”Ih hvor dejligt” sagde hun.
Jeg var ved at hænge cyklen bag på, da en genkendelig stemme fangede min opmærksomhed.
”Dumme sviiin”, fører hunnen fra før, var i karambolage med en kollega. Hun var synligt beruset, stadig i selskab med veninderne, nu med et vedhæng af drenge med Tintin hÃ¥r.
De havde alle hapsdogs og øller i hænderne, og jeg vurderede at kollegaen ikke ville have varerne med ind i vognen, eller at de gerne ville være seks i bilen, hvad ved jeg. Hun fik øje pÃ¥ mig ”I er alle sammen sÃ¥ fÃ¥rking latterlige” skreg hun, henvendt til mig. Jeg kørte med pige og cykel..
Kl. ca. 05.30:  Jeg trillede ind mod Kgs. Nytorv, havde sat en brandert af pÃ¥ Amager, og cirklede ind for at trække vod blandt nattens faldne. De stod over det hele, de fleste sÃ¥ stive at de mÃ¥tte bruge tænderne for at hænge fast i lygtepæle og trafik skilte. Jeg kørte forbi et par stykker, alt for stive.

Jeg sÃ¥ hende pÃ¥ afstand, fører hunnen, alene. Hun havde taget skoene af, hÃ¥ret var faldet sammen, og mascaraen var løbet. Hun var træt og kunne ikke fange en taxa. Jeg trillede hen og stoppede foran hende. Et lille smil, hun Ã¥bnede døren og satte sig ind. Hun genkendte mig med det samme. ”Hjem” spurgte jeg, hun nikkede, og vi trillede derudaf. Spidsrod gennem Gothersgade. Hjem til adressen.
”Undskyld, og tak fordi du samlede mig op”. Hun kiggede pÃ¥ mig, sÃ¥ lidt flov ud.
"Det er ok" svarede jeg ”Det er 
det, du betaler mig for...” 

No comments: